Onze doelstellingen voor 2030

Onze planeet

- Creëer volledige transparantie over alle producten
- Verkrijgen van certificeringen van derden voor alle producten, waar mogelijk
- Werken aan CO2-neutraliteit

Onze planeet
Acties 2023

Creëren van volledige transparantie over alle producten

Gedurende 2023 hebben we consequent gecommuniceerd over de vooruitgang die we hebben geboekt op het gebied van verantwoordelijkheid, door zowel de productie als het ontwerp transparanter te maken. We waken ervoor om niet aan greenwashing of greenhushing te doen. Door onze productie- en ontwerpverhalen aan de wereld te vertellen, geven we een kijkje achter de schermen bij de reis die onze producten afleggen. Het delen van onze vooruitgang en actief deelnemen aan de dialoog is van vitaal belang om een beweging op gang te brengen en mensen aan te moedigen om zich aan te sluiten bij onze zoektocht naar verandering. Meer informatie over onze productie en leveranciers hier

Verkrijgen van certificeringen van derden voor alle producten, waar mogelijk

- Tegenwoordig labelen we onze producten met het label "RESPONSIBLE", wat duidt op certificering onder FSC®, GOTS, of OSC 100, Organic Blended of productie van gerecyclede materialen zoals glas, keramiek, papierpulp of PET-garen afkomstig van plastic flessen na gebruik. In de toekomst zal ons concept van "RESPONSIBLE" worden uitgebreid als we onze inspanningen intensiveren om onze Verantwoordelijkheidscriteria nog uitgebreider op te nemen in de eerste ontwerpfase.


We werken momenteel met FSC®-, GOTS-, OCS- en BSCI-certificeringen. Waar mogelijk en relevant onderzoeken we actief aanvullende certificeringen en nemen we deel aan tests door derden bij de introductie van nieuwe producten. Ontdek meer over certificeringen en testen hier

Werken aan CO2-neutraliteit

- We beoordelen voortdurend de impact van onze beslissingen en gebruiken de Climate Screening Tool van Målbar om de CO₂e-voetafdruk van onze producten te meten. Op dit moment hebben we negen belangrijke leveranciers aan boord, waardoor we de klimaatimpact op productniveau kunnen evalueren tijdens het hele productieproces, van de winning van grondstoffen tot de aankomst in ons magazijn.

Ons doel is om in 2024 nog eens negen belangrijke leveranciers te onboarden en klimaatscreenings uit te voeren voor onze 100 best verkopende producten, om zo een benchmark vast te stellen voor toekomstige reductiedoelstellingen en "in-settings" (in tegenstelling tot "off-settings") om onze inzet voor betere en meer verantwoorde praktijken eerder in het ontwerp- en productieproces te benadrukken. Bovendien is onze belangrijkste textielleverancier overgestapt op 90-95% zonne-energie voor hun gehele productie. De uitgebreide effectbeoordeling in de zomer van 2024 zal ons leiden bij het vaststellen van doelstellingen om de in 2023 vastgestelde benchmark te verlagen.

We gebruiken softwarecalculators om de containerruimte en CO2-uitstoot voor onze logistieke activiteiten te bepalen, zodat zowel de impact op het milieu als de transportkosten tot een minimum worden beperkt. Ontdek hier meer informatie over onze vrachtprocedures

Onze samenleving

- Waarde toevoegen aan alle bottom lines: people, planet, profit & purpose
– Klanten inspireren om verantwoorde keuzes te maken
– Teruggeven aan lokale gemeenschappen ter ondersteuning van betere huizen

-

Onze samenleving
Acties 2023

Waarde toevoegen aan alle bottom lines: people, planet, profit & purpose

- Door het vaststellen van goed gedefinieerde doelen voor alle parameters hebben we een meetproces in gang gezet dat verder gaat dan winst alleen en dat aspecten omvat zoals het welzijn van onze werknemers en onze impact op het milieu. Inzichten en gegevens zullen ons leiden bij het identificeren van gebieden die voor verbetering vatbaar zijn en het bereiken van een grotere algehele waarde.

Klanten inspireren om verantwoorde keuzes te maken

- Anderen inspireren door middel van onze campagnes en communicatie blijft een speerpunt. We zullen mensen blijven aanmoedigen om verantwoorde keuzes te maken door de dialoog te stimuleren en onze expertise op het gebied van verantwoordelijkheid en duurzaamheid transparant te delen via al onze communicatie. Dit omvat het uitleggen van onze verantwoordelijkheid op productniveau op verschillende touchpoints, waaronder labels, hangtags, productbeschrijvingen, factsheets en sociale kanalen.

- Onze productcatalogi ondergaan een voortdurend proces om de meest praktische en duurzame methoden te bepalen voor het presenteren van zowel onze producten als ons merk.

Teruggeven aan lokale gemeenschappen ter ondersteuning van betere huizen

- Een positieve bijdrage leveren aan de wereld blijft een prioriteit voor ons. We werken actief samen met het Rode Kruis om initiatieven te ondersteunen die in lijn liggen met onze kernwaarden, waarbij we ons richten op het helpen van mensen om ruimtes te creëren die comfort en een gevoel van thuis bieden. Lees hier meer over onze samenwerking met het Rode Kruis:

ferm LIVING x Rode Kruis

Onze gemeenschap

- Een sterke cultuur met duidelijke waarden behouden
- Duurzame relaties op basis van vertrouwen en respect koesteren
- Ons allemaal in staat stellen om samen te leren en te groeien

Onze gemeenschap
Acties 2023

Een sterke cultuur met duidelijke waarden onderhouden

- Door onze waarden actief toe te passen, vormen we een hechte gemeenschap van collega's, partners en leveranciers die van harte gedeelde idealen nastreven. We hebben de waarden die aan de basis liggen van ons handelen duidelijk gedefinieerd en verwoord en streven er actief naar dat ze door iedereen worden omarmd.

- Als onderdeel van het verankeren van verantwoordelijk denken en gedrag in de kern van ons bedrijf, hebben we onze perspectieven en verwachtingen over verantwoordelijkheid en duurzaamheid geïntegreerd als een cruciaal onderdeel van ons wervingsproces.

Onderhouden van duurzame relaties op basis van vertrouwen en respect

- Naarmate we verder komen, is het van vitaal belang voor ons succes dat we onze acties afstemmen op onze identiteit en zowel intern als extern voor resonantie zorgen. We zijn begonnen met een evaluatie van onze merkfundamenten, waarbij we in gesprek zijn gegaan met individuen in onze gehele gemeenschap om een uitgebreid inzicht te krijgen in onze sterke punten en gebieden die voor verbetering vatbaar zijn.

- Onze samenwerking met partners en leveranciers is gebaseerd op wederzijdse waardecreatie, transparante communicatie en doordacht handelen. We delen hun verhalen op een actieve manier, werken samen aan het behalen van certificeringen en inspireren elkaar om betere en duurzamere manieren van zakendoen te ontdekken.

Ons allemaal in staat stellen om samen te leren en te groeien

- Het bijhouden van cijfers met betrekking tot retentie en betrokkenheid is cruciaal voor ons bedrijf. Onze werknemers vormen de basis van ons succes en het is van het grootste belang dat zij zich betrokken en gewaardeerd voelen en de intentie hebben om voor de lange termijn bij ons te blijven. Door onze cijfers met betrekking tot retentie en betrokkenheid te meten, kunnen we onze werkomgeving verbeteren en een stevige basis leggen met inhoudelijke en toegewijde werknemers.

- Onze persoonlijke en zakelijke groei komt voort uit de uitwisseling van expertise, kennis en innovatieve ideeën. Dit is van bijzonder belang voor onze verantwoordelijkheidsdoelstellingen, waarbij het verwerven van extra kennis cruciaal is. Om dit te bereiken werken we consequent samen met externe partners, waaronder het UN Global Compact, Amfori, The Forest Stewardship Council™ en anderen. Door gebruik te maken van hun expertise verkennen we samen mogelijkheden en bedenken we oplossingen voor een meer verantwoordelijke bedrijfsvoering en een betere levenskwaliteit.