Annuleringen en retourzendingen

HERROEPINGSRECHT

Consumenten hebben het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen de aankoop ongedaan te maken.

De herroepingstermijn is 14 dagen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde partij de laatste producten in ontvangst heeft genomen (14 dagen voor producten in de uitverkoop).

Als u meer artikelen in één bestelling hebt besteld en wij niet in staat zijn om de producten tegelijkertijd te leveren, gaat het recht op herroeping in op het moment dat u of een door u aangewezen derde partij de laatste producten heeft ontvangen.

Als de deadline verstrijkt op een officiële nationale feestdag, kerstavond of zondag, wordt de deadline verlengd tot de volgende werkdag.

Gedeeltelijke herroeping

In de regel geldt het herroepingsrecht alleen als de gehele aankoop wordt geretourneerd. Wij bieden u echter de mogelijkheid om uw aankoop gedeeltelijk te retourneren, bijvoorbeeld als u een draadmand en een plantenbak hebt gekocht en u de draadmand wilt houden maar de plantenbak wenst te retourneren. De procedure en voorwaarden zijn hetzelfde als wanneer u de gehele bestelling herroept. In het geval van een gedeeltelijke herroeping worden de verzendkosten echter niet terugbetaald.

Hoe u gebruik kunt maken van uw herroepingsrecht

U kunt de bestelling herroepen door ons daarvan op de hoogte te stellen. Neem contact met ons op via ons contactformulier of telefoon +45 7022 7523 en laat ons weten dat u wil retourneren

U kunt geen gebruik maken van uw herroepingsrecht door te weigeren de producten in ontvangst te nemen bij levering, of door ze niet af te halen, zonder ons tegelijkertijd te laten weten dat u ze wilt retourneren.

Als u dit doet, bevestigen wij onmiddellijk de ontvangst van uw herroeping via e-mail.

De herroepingstermijn blijft gehandhaafd als u ons op de hoogte stelt van de herroeping voordat de termijn is verstreken.

Retour van de producten en retourkosten

Als u een bestelling heeft herroepen, moet u de producten opsturen naar of afleveren bij:

ferm LIVING A/S

C/O DSV Solutions A/S

Mossvej 27

Port 682-696

8700 Horsens

Denemarken

zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen nadat u ons op de hoogte hebt gesteld van uw herroeping. De termijn blijft gehandhaafd als u de producten retourneert voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De producten kunnen niet onder rembours worden verzonden en dienen te worden verzonden met een ‘deur tot deur’ bezorging.

Verzendkosten en eventuele andere kosten in verband met het retourneren, zoals een veilige verpakking, moeten door jou als klant worden betaald. Als een pakket niet wordt opgehaald, behouden wij ons het recht voor om de door ons gemaakte kosten in mindering te brengen op de aankoopprijs voordat deze wordt terugbetaald. Houd er rekening mee dat sommige vervoerders een boete in rekening brengen als het pakket niet wordt opgehaald.

Bij retournering bent u verantwoordelijk voor het veilig verpakken van de producten. U draagt het risico voor de producten vanaf de levering. U bent verantwoordelijk voor de levering van het pakket bij ons magazijn. We raden u aan track & trace te gebruiken zodat u de zending kunt volgen.

Let op: Het retourpakket moet worden verzonden met 'deur tot deur' bezorging. Retourpakketten die bij pakketwinkels worden afgeleverd, kunnen niet in behandeling worden genomen en worden teruggestuurd naar de afzender.

Houd er rekening mee dat sommige producten - vanwege hun omvang - niet via de reguliere post kunnen worden verzonden en in plaats daarvan via een speciale vervoerder moeten worden teruggestuurd. Dit geldt voor de meeste meubels zoals rekkensystemen, bureaus, tafels, bijzettafels, stoelen, banken, daybeds, enz.

Houd daarom rekening met retourkosten voor een speciale vervoerder. De retourkosten zijn afhankelijk van het gewicht en volume van de producten en de afstand. Meestal is er een vaste prijs per kilometer. Houd er rekening mee dat er een prijsverschil kan zijn afhankelijk van de gekozen vervoerder. U kunt offertes voor het retourneren van uw producten krijgen door contact op te nemen met een vervoerder.

Terugbetaling

Als u gebruikmaakt van het herroepingsrecht voor de gehele bestelling, dan betalen we alle uw kosten, inclusief eventuele standaard verzendkosten (geen retourkosten). Als u echter kiest voor een duurdere vorm van levering dan onze standaardlevering, betalen we eventuele extra kosten in verband met de duurdere vorm van levering niet terug.

Bij gedeeltelijke herroeping betalen we de verzendkosten niet terug.

We betalen het bedrag zonder onnodige vertraging terug en in elk geval niet later dan 14 dagen na de datum waarop we uw bericht hebben ontvangen. We behouden ons echter het recht voor om de retourbetaling uit te voeren nadat we de producten die u heeft geretourneerd, hebben ontvangen, of totdat u bewijs heeft overlegd die bevestigt dat u de artikelen heeft geretourneerd voordat we ze hebben ontvangen.

We zullen de terugbetaling uitvoeren via hetzelfde betaalmiddel dat u heeft gebruikt voor de oorspronkelijke transactie (inclusief cadeaubonnen). In ieder geval worden u geen kosten in rekening gebracht voor de terugbetaling.

De producten uitproberen en de verpakking

U bent alleen aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de producten die wordt veroorzaakt door de behandeling van de producten op een andere manier dan die noodzakelijk is om de aard en de kenmerken van de producten vast te stellen, evenals de manier waarop het product werkt. U mag de producten op dezelfde manier onderzoeken als in een fysieke winkel, maar u mag ze niet in gebruik nemen, bijvoorbeeld door stickers of labels te verwijderen. Als u de producten heeft gebruikt op een manier die niet is toegestaan in een fysieke winkel, waardoor we deze niet kunnen doorverkopen of opnieuw voor de volle prijs kunnen verkopen, zullen wij de waardevermindering doorberekenen in het bedrag van de terugbetaling. Als de producten geen marktwaarde meer hebben, ontvangt u geen terugbetaling.

Het ontbreken van de originele verpakking kan een waardevermindering meebrengen, dus om zeker te zijn van een volledige terugbetaling is het aan te raden om de producten in de originele verpakking terug te sturen.

Verder dient u ervoor te zorgen dat de producten veilig zijn verpakt als u ze terugstuurt. U bent zelf verantwoordelijk voor het pakket/de producten totdat wij ze ontvangen. Bewaar, indien mogelijk, daarom de verzendbevestiging en het track & trace-nummer.

KLACHTEN

Wanneer u producten koopt die een defect vertonen, kunt u uw klacht aan ons te richten door melding daarvan te maken via post: Kuglegårdsvej 1-5, 1434 Kopenhagen K, via ons contactformulier of telefonisch via +45 70 22 75 23. De klacht moet echter altijd binnen "een redelijke termijn" na het ontdekken van het defect worden ingediend. Voor zichtbare gebreken dient u uw klacht zo snel mogelijk kenbaar te maken. Voor onzichtbare gebreken raden wij aan om tevens zo snel mogelijk en binnen 2 maanden na de ontdekking van het defect een klacht in te dienen. De klacht moet altijd binnen "een redelijke termijn" na het ontdekken van het defect worden ingediend.

Wij vragen u ook uw klacht te registreren via ons claimformulier en we nemen zo snel mogelijk contact met u op. Als de klacht wordt geaccepteerd, krijgt u uw geld terug of krijgt u een vervangend artikel.

Als wij beoordelen dat uw klacht niet binnen een redelijke termijn is ingediend en/of u niet langer garantie heeft op uw product, dan kunt u het product terugsturen en zullen wij – zonder enige verplichting tot vergoeding of reparatie – beoordelen of wij u alsnog tegemoet kunnen komen. Vergeet niet dat de producten altijd in de originele verpakking moeten worden geretourneerd. De retourkosten zijn voor uw rekening.

KLACHT BIJ AUTORITEIT

Als we het niet eens kunnen worden over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u een klacht indienen bij de EU Online Geschillenbeslechting. Als u gebruik wilt maken van de online geschillenbeslechting van de EU, kunt u deze link gebruiken: http://ec.europa.eu/odr

Wanneer u een klacht indient, dient u het volgende e-mailadres op te geven: info@fermliving.com.