BEWUSTE CONSUMPTIE EN MATERIALEN
We zijn ons bewust van de impact van ons bedrijf en meten actief de CO2e-voetafdruk van onze producten en materialen.
We streven ernaar om verantwoorde materialen te gebruiken in ons hele productassortiment. In ons streven naar duurzaamheid zijn we begonnen met het gebruik van een Climate Screening Tool om de CO₂e-voetafdruk van zowel onze producten als grondstoffen te beoordelen. Het doel van dit project is om een uitgebreide bibliotheek op te bouwen met bestaande en innovatieve materialen. Deze bibliotheek zal waardevolle gegevens en inzichten opleveren die ons in staat stellen om weloverwogen beslissingen te nemen in de eerste fasen van de levenscyclus van een product.
Deze initiële beslissingen bepalen in grote mate onze keuzes met betrekking tot materialen en productie. Onze toewijding strekt zich uit tot een voortdurende inspanning om nog meer verantwoorde materialen en praktijken te implementeren in onze toekomstige ontwerpen, waarbij we rekening houden met de hulpbronnen van de aarde.
HET LABEL "RESPONSIBLE"
Ongeveer een derde van onze producten draagt momenteel het label RESPONSIBLE. Het label duidt producten aan die FSC®-, GOTS- of OSC 100/Organic Mix-gecertificeerd zijn of gemaakt zijn van gerecycled materiaal, zoals glas, keramiek, papierpulp of PET-garen van plastic na gebruik. Materialen zoals bruin katoen, brandnetel en katoen-maché zijn opgenomen vanwege hun lagere ecologische voetafdruk in vergelijking met meer conventionele tegenhangers.
Ons streven naar "Verantwoorde criteria" in de ontwerpfase is erop gericht om deze definitie in de toekomst uit te breiden met eerdere implementatie. We streven ernaar duurzame keuzes te maken vanaf de eerste ontwerpfase, door ervoor te zorgen dat voor veel producten verantwoorde materialen worden gebruikt en dat zoveel mogelijk producten uit één soort materiaal bestaan, zodat ze gemakkelijker gerecycled kunnen worden. Ondanks de uitdagingen steeg het percentage RESPONSIBLE producten in onze collectie van 21% in 2020 naar 33% in 2023. We zetten ons in voor het implementeren van nieuwe materialen en praktijken, het blijft ons streven om het aantal VERANTWOORDE producten te verhogen tot 36% in 2024. Hoewel we streven naar groei, zijn we ons ervan bewust dat het percentage elk jaar kan variëren als gevolg van ontwerpcollectiefactoren, wat kan resulteren in het schrappen van sommige RESPONSIBLE producten als de vraag afneemt.
Vooruitgang op het gebied van Responsible producten
2019: 20%
2020: 21%
2021: 28%
2022: 29%
2023: 33%
Doel 2024: 36%