Annuleringen en retourneringen
RECHT OP ANNULERING
Particulieren hebben het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen te annuleren.
De annuleringstermijn is 14 dagen vanaf de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde partij de laatste goederen in bezit heeft of heeft genomen (14 dagen bij goederen in de uitverkoop).
Als je bestelling meerdere artikelen bevat en wij niet in staat zijn om de goederen tegelijkertijd te leveren, gaat het recht op annulering in op het moment dat jij of een andere persoon van je keuze de laatst geleverde artikelen fysiek in bezit heeft.
Als de termijn verstrijkt op een nationale feestdag, 5 juni, zaterdag, kerstavond of nieuwjaarsdag, wordt de termijn verlengd tot de volgende werkdag.
Gedeeltelijke annulering
In de regel geldt het annuleringsrecht alleen als de volledige aankoop wordt geretourneerd. We bieden je echter de mogelijkheid om je aankoop gedeeltelijk te retourneren, bijvoorbeeld als je een Wire Basket en een Plant Box hebt gekocht en je de Wire Basket wilt houden maar de Plant Box wilt retourneren. De procedure en voorwaarden zijn dezelfde als wanneer je de hele bestelling annuleert. Bij een gedeeltelijke annulering worden de vrachtkosten echter niet terugbetaald.
Hoe je gebruik kunt maken van je annuleringsrecht
Je kunt de bestelling annuleren door ons hiervan op de hoogte te stellen. Neem contact met ons op via ons contactformulier of telefoon +45 7022 7523 en laat ons weten dat je iets wilt retourneren:
Je kunt geen gebruik maken van je annuleringsrecht door te weigeren de goederen in ontvangst te nemen bij levering, of door ze niet af te halen, zonder ons tegelijkertijd te laten weten dat je ze wilt retourneren.
Als je dit doet, bevestigen wij onmiddellijk de ontvangst van je annulering via e-mail.
De annuleringstermijn blijft gehandhaafd als je ons op de hoogte stelt van de annulering voordat de termijn is verstreken.
Retournering van de goederen en retourkosten
Als je een bestelling hebt geannuleerd, moet je de goederen verzenden naar of bezorgen bij:
Ferm Living
C/O DSV Solutions A/S
Mossvej 27
Port 682-696
8700 Horsens
Denemarken
zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen nadat je ons op de hoogte hebt gesteld van je annulering. De termijn blijft gehandhaafd als je de goederen retourneert voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De goederen kunnen niet onder rembours of zonder distributie worden verzonden.
Portokosten en eventuele andere kosten in verband met het retourneren, zoals een veilige verpakking, moeten door jou als klant worden betaald. Als een pakket niet wordt opgehaald, behouden wij ons het recht voor om de door ons gemaakte kosten in mindering te brengen op de aankoopprijs voordat deze wordt terugbetaald. Houd er rekening mee dat sommige vervoerders een boete in rekening brengen als het pakket niet wordt opgehaald.
Bij retourzending ben je zelf verantwoordelijk voor het veilig inpakken van de goederen. Je draagt zelf het risico voor de goederen vanaf het moment van levering. Jij bent verantwoordelijk voor de aankomst van het pakket in ons magazijn. We raden je aan track-en-trace te gebruiken, zodat je de zending kunt volgen.
Let op: Het retourpakket moet worden verzonden met "deur tot deur"-levering. Retourzendingen naar parcel shops kunnen niet worden verwerkt en worden teruggestuurd naar de afzender.
De retourkosten in Denemarken tot 2 kg bedragen naar verwachting niet meer dan 80 DKK als de goederen als pakket worden verzonden. Bekijk meer op Post Nord of GLS Denemarken
Sommige goederen kunnen – vanwege hun omvang – niet via de reguliere post worden verzonden en moeten in plaats daarvan via een speciale vervoerder worden geretourneerd. Dit geldt voor de meeste meubels zoals rekken, bureaus, tafels, bijzettafels, stoelen, banken, slaapbanken, enz.
De kosten voor retourzendingen met een speciale vervoerder beginnen meestal bij 300-400 DKK. De retourkosten zijn afhankelijk van het gewicht en volume van de goederen en de afstand. Meestal geldt er een vaste prijs per kilometer. Houd er rekening mee dat er een verschil in prijs kan zijn afhankelijk van de gekozen vervoerder. Je kunt offertes krijgen voor het retourneren van je goederen door contact op te nemen met een vervoerder.
Terugbetaling
Als je gebruikmaakt van het annuleringsrecht voor de hele aankoop, restitueren we alle betaalde bedragen, inclusief eventuele standaard vrachtkosten (geen retourkosten). Als je echter kiest voor een duurdere vorm van levering dan onze standaardlevering, betalen we de extra kosten in verband met de duurdere vorm van levering niet terug.
Bij gedeeltelijke annulering betalen we de vrachtkosten niet terug.
We betalen het bedrag zonder onnodige vertraging terug en in elk geval niet later dan 14 dagen na de datum waarop we je bericht hebben ontvangen. We behouden ons echter het recht voor om de retourbetaling in te houden totdat we de goederen die je hebt geretourneerd hebben ontvangen, of totdat je documentatie hebt overlegd die bevestigt dat je de goederen hebt geretourneerd voordat we ze hebben ontvangen.
We kunnen de terugbetaling uitstellen tot het moment dat we de terugbetaalde artikelen hebben ontvangen of het moment dat je documentatie hebt gestuurd als bewijs van de retournering van de producten.
We zullen een dergelijke compensatie uitvoeren via hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt voor de oorspronkelijke transactie (met inbegrip van cadeaubonnen). In ieder geval worden er geen kosten in rekening gebracht als gevolg van de terugbetaling.
De goederen en verpakking uitproberen
Je bent alleen aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de artikelen veroorzaakt door de behandeling van de goederen anders dan nodig is om het karakter en de kenmerken van de goederen vast te stellen, evenals de manier waarop iets werkt. Je mag de goederen onderzoeken op dezelfde manier als in een fysieke winkel, maar je mag ze niet in gebruik nemen, bijvoorbeeld door stickers of hanglabels te verwijderen. Als je de goederen hebt gebruikt op een manier die niet is toegestaan in een fysieke winkel, waardoor we ze niet opnieuw kunnen verkopen of voor de volledige prijs kunnen verkopen, moet je ervan uitgaan dat we de waardevermindering in mindering brengen op je terugbetaling. Als de goederen geen marktwaarde meer hebben, vergoeden we je aankoop niet.
Het ontbreken van de originele verpakking kan een waardevermindering betekenen, dus om zeker te zijn van een volledige terugbetaling is het aan te raden om de goederen in de originele verpakking terug te sturen.
Bovendien moet je ervoor zorgen dat de goederen veilig zijn verpakt als je ze terugstuurt. Je bent verantwoordelijk voor het pakket/de goederen totdat we ze ontvangen. Bewaar indien mogelijk de verzendbevestiging en het track- en tracenummer.
KLACHTEN
Als je goederen koopt die een defect vertonen, is de Deense wet inzake de verkoop van goederen van toepassing.
Je kunt je klacht binnen 24 maanden na het moment van levering aan ons richten via Kuglegårdsvej 1-5, 1434 Kopenhagen K, info@fermliving.com of +45 70 22 75 23. U moet je klacht echter altijd binnen "een redelijke termijn" na het ontdekken van het defect indienen. We raden je aan om je klacht zo snel mogelijk in te dienen en binnen 2 maanden nadat je het defect voor het eerst hebt opgemerkt.
Registreer je klacht via ons klachtenformulier en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Als de klacht wordt geaccepteerd, bieden we je een terugbetaling of een vervangend product aan. Als de klacht niet geldig is, kun je het artikel terugsturen. Vergeet niet dat de goederen altijd in de originele verpakking moeten worden geretourneerd. De retourkosten zijn voor jouw rekening.
KLACHT GERICHT AAN AUTORITEIT
Als we het niet eens kunnen worden over de afhandeling van de klacht, kun je hierover een klacht indienen bij de online-geschillenbeslechting van de EU. Als je gebruik wilt maken van de online-geschillenbeslechting van de EU, kun je deze link gebruiken: http://ec.europa.eu/odr
Als je een klacht indient, moet je dit e-mailadres opgeven: info@fermliving.com